Ny säng

Igår var vi till IKEA igen och skaffade ny säng till Astrid. Den ombyggda spjälsängen har nu gjort sitt. Den har hon haft i snart två år nu. Sen hon föddes.

Vi tänkte hon skulle tycka det var mysigare om vi kunde ha hela nattningsproceduren i hennes egen säng. Men det kräver att den är bred nog att rymma två när man läser.


Det blev som alltid lite extra bra-att-ha prylar på IKEA. Plus varm korv! Det går aldrig att göra en snabbvända där.

image40
Carola balanserar varm korv med bröd. Tungan rätt i munnen...



Så idag satte jag ihop sängen. Som alltid med IKEAs grejor lönar det sig att läsa instruktionerna!
Allt är inte så enkelt som det ser ut.
image41
Var är skruvmejseln nu igen? Hmm ja där var den ju! ...I vänsterhanden!




image42
Astrid fick en överraskning när hon kom hem från dagis. Efter en sekunds skepsis bestämde hon sig för att den var godkänd. Men jag plockade bort stödbrädan efter en stund. Den behövdes inte.




image43
Första kvällen i nya sängen. Myspys!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det blev ju bra det där...
Men var är Maxhunden??
Jag skulle aldrig få med Tobba till IKEA!!!
Hur mycket jag än försökte!!
Kram från Grannarna under...

2007-10-23 @ 18:23:37
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Robert

Max satt hon och gosade med när hon tittade på Fem myror innan hon skulle lägga sig. Så han råkade bli kvar i vardagsrummet när hon skulle lägga sig. (Jag hämtade honom efter fotot). Han är väldigt omtyckt!

2007-10-24 @ 00:14:03
Postat av: Ulrika

Hej!!!
Nu var det längesen du...
Dags för uppdatering!!!!
"Vi under"

2007-11-12 @ 22:13:51
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: L-M

Snyggt skruvat! Har också monterat barnsäng på sistone. Och sålt en på Blocket. Blocket är det bästa som hänt sedan högertrafiken.
Har letat efter dig på Fejsbok men du verkar finnas överallt utom där. Jag mår bra (pappaledig) hur mår du?
L-M

2008-01-31 @ 00:01:54
URL: http://www.burningburritos.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0