Fyra H Fredag

Föreläsningar idag på förmiddagen. Jag gjorde slag i saken och gjorde kopior på några gamla tentor för den här kursen. Det är alltid bra att se upplägget. Vilka frågor lärarna tycker är viktiga och så. Den här kursen jag går nu är ganska svår tycker jag. Den är mycket mer teoretisk än jag väntat mig och fokuserar mycket på det grundläggande teoretiska området tycker jag. Jag tycker jag skulle ha mer nytta av att känna till dagens teknik än att uppfinna hjulet på nytt.

Astrid slutar ju dagis tidigare på fredagar så Carola och jag kom överens om att hon och jag skulle ses där. Carola åkte direkt från jobbet. Jag tog med lite mellanmål och så packade vi in oss i bilen och åkte till 4H-gården. Vi hade tänkt oss att äta lite där och sen gå och titta lite på djuren.

Men vi hade knappt kommit ur bilen och dukat upp på ett bord förrän Astrid fick syn på en av grisarna som gick i en hage intill. Efter det gick det ju inte att få henne intresserad av någon mat. Hon blev väldigt förtjust i grisen.

image19
Lika bra att vara artig och ta av sig hatten när man hälsar på en så fin gris.

Sen tittade hon sig runtomkring och fick syn på tamfåglarna de har där. Hönor, ankor, gäss mm.

image20
"Höna!"

Sen gick vi in i stallet och kollade hästarna. Det blev en väldigt kort stund för Astrid var så uppspelt så hon ville springa omkring där inne. Det är nog inte så lämpligt att springa och stoja bakom stora hästar.
Så vi åkte hem och lagade mat. Astrid kollade på Fem myror i väntan på maten.

image21

Sen åkte jag och tränade. När jag kom hem nattade jag Astrid.
Hon läste ikväll igen. "B" "O" "K", "Bok".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0