Musikfontän

Idag blev det ytterligare två nya låtar skrivna till en mässa på Karlstads Universitet i oktober. Jag och Staffan S har snickrat ihop några låtar som vi tillsammans med en tjej som heter Carola H ska framföra live. Låtarna ska presentera olika inslag på mässan som är upplagd ungefär som en talkshow på TV. Vi tre ska alltså vara bandet på scenen. Så här ser det ut där låtarna tillverkas.  "Tupp studio".

image11

Efter vi blev klara så lade jag ut resultatet för lyssning på hemsidan. Tre låtar är godkända sen förut så det var två nya som behövdes. De blev bra tycker jag själv. www.tupp.se

Carola hämtade Astrid på dagis och vi tog en promenad i höstsolen. Jag och Astrid gick genom kyrkogården. Där har dom en fontän som Astrid gillar. Idag hade de tömt den på vatten.

image12
"Stängt av!" säger Astrid.

image13
Astrid tyckte det var en väldigt tragisk händelse. Hon gillar fontäner.

Vi kollade in andra exempel på höstens ankomst istället
image14
"Löv!", säger Astrid. Och det stämmer ju.

Vi köpte Thai-mat på vägen hem. Carola hade handlat så vi bar hem kassarna och käkade alldeles för mycket god mat. Astrid kollade bolibompa. Carola åkte iväg och tränade.

Jag såg precis på nätet att Sex Pistols ska återförenas en sista gång(?) och spela i London 8 november. Det är 30-årsjubileum för skivsläppen. 4 singlar och en LP. Jag såg dom ju i Stockholm 1996 och det var en upplevelse. Jag är rätt sugen på att åka till London och kolla på dom igen. De är ju riktigt gamla stötar nu och ganska runda är vissa av dom så det är ju lite patetiskt så där men ändå. Det är ju musikhistoria. Man får väl kolla botten på spargrisen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!!!
Taskigt att tömma fontänen... ;)
Men det är väl dags att göra det nu, innan det blir is!!!
Fina bilder!!
Är det ok om jag länkar dig??
Mvh "grannen under"

2007-09-19 @ 19:00:02
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Robert

Hej! Tack så mycket. Dina bilder är ju jättefina. Jovisst du får länka om du vill! Jag gör detsamma om det är OK?
mvh Robert "ovandär".

2007-09-20 @ 01:04:11
Postat av: Ulrika

Helt ok!!!

2007-09-20 @ 19:22:05
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0