Tv-spel, snabblitteratur och YouTube

Sent igår kväll läste jag ut Liza Marklunds bok Livstid. Hennes böcker är väl vad man kan kalla böckernas motsvarighet till korv med bröd. Och jag läser ju sen fem år tillbaka nästan uteslutande på handdatorn så det går snabbt att ta sig igenom en bok på det sättet. Det tog väl tre kvällar tror jag. Jag tycker att hennes böcker är OK ändå, som avkoppling. Den här var faktiskt den bättre på ett tag.

Astrid har åter börjat upptäcka det roliga med att spela tv-spel. Nu i några månader har hon ju mest kollat in spelen på YouTube och skrattat åt vad t ex Super Mario gör där. Det första spelet hon fastnade för nu var ett gammalt Gamecube-spel som heter "Quack-Attack" med ingen mindre än Kalle Anka i huvudrollen.

Men nu har hon fastnat för det gamla Super Mario 64 på Nintendo Wii:n. Det är härligt att höra när hon skrattar. Hennes skratt låter ibland som "Loffe" ni vet. - Höe-höe-höe. Men ibland blir spelet för svårt för henne och då får så klart Mamma eller Pappa rycka in.

I förrgår ville hon ha 3 tofsar i håret "pippilotter" och så ville hon absolut  bli fotad med dom i håret. (Hon vill kolla i kameran sen för att se hur det ser ut).



Astrid har en egen dator i sitt rum  - utan Internet-uppkoppling. Det blev lite väl mycket surfande på YouTube tyckte vi. Hon skriver ju in själv vad hon söker efter. Det är bara det att folk ibland har gjort "skoj"-versioner av t ex Bamse som kanske inte passar en 2½ åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0