RAMP 07 i Magna Aula

På torsdagen var det dags! Genrep på förmiddagen och skarpt läge på eftermiddagen. Jag hämtade Staffan vid 8.30 och vi var på plats vid 9.00, Carola, Staffan och jag. Vi fick nya körschemat och vi fick snabbt fylla i var våra exakta insatser skulle vara.

Det här jobbet gick ut på, förutom att skriva själva musiken, fungera som ett husband i en tv-show gör; spela små musiksnuttar när saker presenteras och även när folk går till och från scenen.

Genrepet gick bra, det var bara delen med prisutdelning som blev ganska snett och det berodde mest på att det inte fanns det folket som skulle finnas på plats. Det blev väldigt förvirrat tyckte vi. (Vem som skulle få priset var ju givetvis hemligt). Vi återanvände en låt jag och Staffan skrivit som inte kom med från början.

På lunchen fick vi kycklingsallad. Vi hann inte med så mycket mer än att kasta i oss den.

Sen var det dags!

image39
Jag tog bilden på scenen när vi sitter och väntar på att det ska dra igång på allvar.
Carola på tvärflöjt, Staffan på klaviatur.

Aulan fylldes med folk under tiden som en slagverkare med en grupp barn framförde rytmer. Efterhand när aulan var fylld lämnade barnen scenen och slagverkaren gjorde en egen show.
Sen var det dags för oss att köra RAMP07-låten. Allt funkade!

Showen fortsatte i stort sett utan problem. Ett par förinspelade intervjuer som skulle komma på stora bildskärmen gick inte igång, annars gick allt bra!

Vi skötte oss perfekt och vi fick det att flyta på med folk som skulle upp och ner från scenen. Efter alltihop plockade vi ihop våra saker och tackade för oss. Jag skjutsade hem Staffan.

Jag var hemma vid 17 och var tillbaka på universitetet vid 18 igen för kvällskurs. Perfekt att den slutade tidigare. Vi fick gå vid 19.30 istället för 20.45.


Kommentarer
Postat av: Agnetha

Hej Robert!
Hoppas allt är bra.
Trevlig blogg du har!!!!

Lycka till!

MVH Agnetha

2007-10-27 @ 13:39:58
URL: http://agnetha1.blogg.se/?c=1193484996

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0