Ramprep och skräckfilm

Igår repade vi Ramp-låtarna. Det gick bra och var riktigt kul. Staffan hade lagt in mina filer i laptopen och vi använde dom som backingtracks. Carola H spelade tvärflöjt och det lät väldigt bra tillsammans med oss andra. Jag är så van att höra synt-flöjt-ljud nuförtiden så man blir nästan överraskad av vilket varmt och känslofullt instrument en "riktig" tvärflöjt är. Carola är bra också så det gör ju att det blir ännu mer njutbart.

På förmiddag var det planeringsmöte inför Ramp och det var kul att träffa de andra inblandade, flera för första gången. Jag och Staffan behövde inte vara där så länge eftersom vi bara är inblandade i musiken och inte i andra detaljer som behövde diskuteras mera. Det ska bli kul att uppträda i Magna Aula som är en lite speciell lokal.

Senare på kvällen (när jag kom hem efter rep) var en av Carolas väninnor på besök här hemma. Vi käkade laxpaj som var suveränt god och efter det blev det Mövenpick-glass. Jag tränade inte idag när det blev så sent. Byggde kroppen med glass istället!

När jag lagt Astrid slötittade jag på TV och en halvdålig skräckfilm om jättespindlar. Funderade på varför folk har behov att bli uppskrämda. För det har dom tydligen när det finns marknad för skräckfilm. Själv gillar jag ju visserligen "Alien"-filmerna och det är ju skräckfilmer till en viss del, men jag tror att det är rymd-temat och science fiction grejen som mer tilltalar mig där. Annars gillar jag inte alls att bli uppskrämd av film. Jag tycker mer om biografiska filmer nuförtiden och får gärna handla om t ex musiker. Filmen om Ray Charles tycker jag var bra.

Häromdagen såg jag Magnus Uggla på TV i Babbens program och han pratade om sin blogg. Jag kollade in den och den är faktiskt kul och läsvärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0