Biomåndag med ljumma vindar

Jag satte igång med att skriva en låt idag. Jag blev lite inspirerad av att det var dags att skicka in bidrag till melodifestivalen och jag fick nån melodislinga i skallen när jag duschade. Jag spelade in ett grundspår och lite sång. (Engelsk text för en gångs skull, varför vet jag inte, det var evigheter sen jag skrev nåt på engelska).

Senare när jag pratade med Staffan S i telefon sa han att han gärna hjälper till med sång på låten om jag vill, så jag skickade lite filer + text så han kan lägga på sång hemma hos sig. Den har säkert större chans med bättre sång. Om jag hinner fixa till låten ska jag skicka in den som ett bidrag.

Jag gick en promenad med Astrid efter dagis.

image25
Hon har en rätt avslappnad stil. Vad säger ni? Det var gula mössan som gällde idag.

 Carola tränade medan jag ordnade lite mat. Inte så svårt när det fanns fryst sen förut! Bara koka lite ris. Gunnar och Anita kom för att passa Astrid när vi åkte ner på stan och kollade film.

Vi gick på Martina Haags film: "Underbar och älskad av alla". En småtrevlig och rätt kul film med och om Martina Haag själv som obotlig lögnare. Hon hamnar bl a på dramaten under falska förespeglingar att hon är skådis och akrobat. Sen ska hon försöka klara sig ur det hela på ett någorlunda snyggt sätt. Fast hon kanske kan lösa det ändå...?

image26


Den var sevärd tycker jag. Gôtt att sitta och mysa lite i biomörkret med Carola. Det blev lite popcorn och godis.

Kvällen var skön ute. Vi gick en kort sväng på stan innan vi for hem. Det blåste ljumma vindar ute och folk satt faktiskt på uteserveringarna fast det är i slutet av september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0