Universitet, moussaka och universitet igen

Idag har det nästan bara varit skola för hela slanten. Föreläsningar fram till lunch.
När jag skulle åka hem träffade jag en gammal bekant som numera undervisar på universitetet. Det var längesen vi sågs och det var kul att ses och prata lite. Hon är bl a en jätteduktig sångerska som har ordnat spelningar och även hoppat in som gästartist ibland så vi pratade lite om gamla tider.
Efter lunch så satte jag mig och skrev färdigt texten som skulle vara klar idag. Jag hann nästan skriva färdigt innan jag hämtade Astrid på dagis.
Carola hade handlat och köpt moussaka som bara var att värma. Karin kom på besök och hade med sig en present till Astrid som de köpt på hennes och Ulfs Mallorca-resa.

image17
"Fin" (delfin) och "Stjärna" (sjöstjärna) sa Astrid direkt när vi öppnat paketet.

Karin och Ulf  verkade ha haft det härligt på resan och kunde rekommendera oss att åka dit. Vi funderar på att åka bort i januari så det tål att funderas på. Något varmare ställe än här måste det bli i alla fall om vi åker.

Engelskakurs för mig på kvällen. Jag är ganska mör efter tre timmars intensiv kvällskurs. Men det var ganska givande och roligt tycker jag. När jag kom hem berättade Carola att Astrid hade hämtat sin väska och gått till ytterdörren och sagt: "Astrid åka träna. Hejdå!"

Jag och Carola gör ju så!

image18
De vackraste ögonen i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0